Under stjernehimmelen

 

 

Tilbake til nåtida. En stakket stund. Nå har det vært mye “før”.

 

 

 

Så nå er det på tide med å være i tida jeg er en del av .

Har enda en historie å fortelle fra et ønske jeg fikk inn.

 

Dagene mine er veldig ustrukturerte.

Rundt meg er det kaos.

Inni meg lite plass til stress.

Vil bare være her og nå, i det jeg er i.

Sjøl om jeg tok fram noen gamle dagbøker, bøker som har vært lukka i mange tiår.

Møte den unge meg.

Veldig spesielt.

Kanskje jeg kan si noe om det i et blogginnlegg, en gang.

 

Det er nesten som jeg har problemer med hva tid er, hvor er vi, hva er nå og hva var før.

Hva gjorde jeg i går og hvordan var forrige uke…

 

Eldstemann var med tilbake etter siste øyeoperasjon også.

Så til sammen har vi hengt sammen borti et par uker.

I morgen reiser han.

 

I kveld kom vi hjem til denne himmelen, du ser Karlsvogna.

 

 

 

Vi ble stående med bøyd nakke og ansikt vendt oppad.

Det var så fint.

Det er så mektig.

 

Vi hadde vært framom mor, etter bytur og kontroll av mine glugger.

Vi hadde kjøpt inn til middag og hadde noen timer sammen med henne.

Godt for alle parter.

Ja, jeg sovna i sofaen en stund.

 

Alt var bra med øynene, ny kontroll om to uker.

 

Øyelegen kan være i varierende stemninger, i dag var han på den nedre del av skalaen.

Kan være slitsomt og har jeg vært et barn har jeg nok blitt fryktelig lita og lei meg. Men vet at det ikke handler om meg.

 

Dagen var mild, vi fant oss en kafe som serverte kaffe med chili.

Nydelig!

Temperaturen og været, vi kunne sitte ute og venta på ferga da vi var på tur hjem.

 

 

Følelsen av at verden bare er stor og snill.

Kaskader med sol og vakker høst.

 

I går var eldstemann med på jobb, han arbeida med musikken sin og jeg prøvde å finne igjen trådene i hverdagen.

Etterpå gikk vi ut i solskinnet ned på butikken for å handle.

 

 

Endelig, etter dager uten bil var den også gjort i stand. Det ble dyrt, men ikke så ille som jeg var redd for.

 

Nå kom vi oss ikke hjem etter handlinga, for et møte jeg hadde fått beskjed om var avlyst, hadde blitt satt inn på timeplana igjen uten at jeg hadde fått beskjed. Så der nede på butikken fikk jeg telefon om det.

 

Sjøl om vi var en god del senere hjemme, så gikk det greit.

Og hjemme har det vært musikk.

Det er artig at to av gjengen min lager musikk.

Eldstemann er i gang med å bevege seg over fra tekno til vikingsjanger.

Artig å høre hva han skaper.

 

Og snakka, ja jeg behøver ikke fortelle at det har vært mye snakk og mange interessante temaer.

 

 

Slikt som alt fra verdensbanken, filosofi, psykologi, konspirasjonsteorier, barndom, mat, livet og døden til det utømmelige temaet; folk. Hvordan vi tolker, hvordan vi tenker og hvordan vi forstår orda.

Barna mine er ikke mindre opptatt av dette enn meg.

 

Jeg er heldig.

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg tok også frem mine dagbøker og kikket igjennom dem for en god stund tilbake. Mye gode minner, men mest ting jeg helst vil glemme. Vemodig var det, men jeg satt en hel dag og sendte hvert eneste ark (og det var mange) gjennom makuleringsmaskinen. Ingen andre enn jeg behøver å vite innholdet i disse.

      Så flott at det gikk fint hos øyelegen og kjempekoselig med kvalitetstid med familie ❤

      Ha en fin torsdag

      1. Var sikkert en rar opplevelse å makulere dagbøkene. Har ikke bestemt meg om hva jeg gjør, om de skal bort eller ikke. Må nok se igjennom de. Skrev helst når jeg var lei meg.
        Godt å dele tid med de en er glade i <3. Takk, riktig fin torsdag til deg også.

        1. Det var som regel da man tok dem frem og skrev. Jeg syns det er veldig godt nå, jeg følte ikke at det er noen nødvendighet for de som en gang skal gå igjennom mine ting finner dem og får vite hvordan jeg VIRKELIG hadde det.

          <3

          1. Ja, var det. Viktig å skrive da, tror jeg. Og alt trenger en ikke sende videre. Den jeg las i var den tida jeg nettopp lagde innlegg fra, nå sto det ingen ting om det jeg skulle skrive om…men den var litt rørende, på en måte. Godt sikkert å ha bestemt seg. Klem <3

    2. Ja, dette var et veldig fint innlegg med positive vibber. Sånn er livet, med krumspring, undringer, musikk, samtaler og tanker. Nyt dagen. Glad øynene dine fungerer. Klemsiklem 🙂

      1. Gårsdagen var en dag som var veldig godt. Det er så godt med slike. Rart å ikke bruker briller, øynene skal bli i liga “konkurrere med en falk” 😀 :D. Takk, nydelig dag til deg også <3.

    3. ja du er heldige ,du har nydelige barn ,det må dei ha arvet fra moren sin :=) jeg hadde en veldig blid tannlege i går og han skrytte av att jeg var veldig flink med tannvedlikeholde ,så jeg ble veldig glad etter timen min :=)
      kos deg i dag ,den kommer ikke tilbake

      1. Ha, ha, barna er nok mye nydeligere enn moren sin :D. Men godt vi trives så godt i lag <3.
        Så godt å få skryt og ikke minst når det gjelder tenner, de er så viktige. Skjønner du ble glad :).
        Nyt dagen din du også og takk <3.

    4. Jeg har en del gamle dagbøker jeg også, som jeg av og til tar fram å leser litt i. Noen har dog blitt makulert og kastet, for der var det ting som ikke passet for andres øyne. Godt å høre at øynene din har det bra 🥰

      1. Takk, ja godt øynene begynner å virke. Dagbøker kan være artig å lese i, så jeg må nok ta meg tid til å gå igjennom jeg også. Alt behøver ikke å fortelles videre. Klem <3

    5. De er så koselig å høre om hverdagene dine, Ingvild. 🙂
      Kvalitetstid med familie er gull verdt!
      Jeg leste gjennom mine dagbøker for noen år siden, og makulerte dem. En del vil jeg tro var uinteressant for mine etterfølgere, en del var kun for mine øyne. Følte det som et oppgjør med første del av livet, før jeg gikk i gang med andre del av livet. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg