Uønska spenning

 

 

Dager labber langbeint rett fram. Mot vår og sommer. 

 

 

 

 

Det har vært morgener der sola har krøpet opp over åskammen og kila meg i øynene gjennom uvaska vinduer.

 

 

Etterpå stiger den opp på himmelen med glede i hver stråle.

Nedenfor huset, på enga ned mot veien, har gule bustehoder dukka opp.

 

 

 

 

Vi har allerede nådd torsdag.

I dag er dagen grå.

Og siden skal jeg på jobb.

Denne uka er det ikke helg før morgendagen er over.

 

I går kveld hadde jeg planlagt tegnedag.

Plutselig rasa tida fra meg, jeg fikk låst døra for å sette meg i bilen.

Da ramla alle blyantene utover, fikk samla dem sammen med noen tørka grasstrå.

Endelig var jeg på vei.

Spent på hvordan det så ut der jeg skulle.

Sist jeg tok denne veien var det mørkt og jeg så ikke noe. Skrev om det HER.

 

Nå hadde jeg liten tid.

Ned mot et veikryss tror jeg kanskje jeg har dyktig god fart.

Da ser jeg det, litt lengre borte, på en avkjøring, der står en politibil.

Med litt hjertebank bremser jeg ned for å svinge av dit jeg skal.

På tur over brua ser jeg en bil kommer etter, den svinger også til venstre etter brua.

 

Og jeg ser det, politibilen!

Nå kjører jeg langt under fartgrensa, bare mistenkelig det, kanskje…

 

Den henger med der jeg er på vei mot en vei som til slutt ender dit jeg skal.

Nytt veikryss og politibilen følger på.

Men den setter ikke på blålysa som den gjorde den gangen HER, i fjor sommer.

 

Jeg passerer enda et veikryss og over en ny bro.

Tar av ved et nytt veiskille.

Vurderer om jeg skal stoppe og høre om det er noe politiet vil meg. Den har hengt etter i denne grisgrendte verden i minst et kvarter.

 

Men da jeg tar av den siste veistumpen, som ender akkurat der jeg skal, hadde de stoppa å fulgt etter. Like før den siste broa.

 

Framme kommer jeg meg skjelvende ut av bilen.

For ubehagelig var dette, for jeg var så klart redd for at det var ett eller annet jeg kunne få bot for.

Og det hadde jeg så klart ikke lyst på.

Derfor fikk jeg ikke anledning til å nyte naturen på turen, jeg var mer opptatt av speilet for å se om bilen bak fortsatt var der.

 

Etterpå var kvelden riktig fin.

Fikk tegna og vi snakka.

Og fikk også vite at politiet visst nok var på jakt etter de som burner svarte spor på veien.

 

 

Ellers har uka mi vært rolig.

Og noe spenning kan en godt unnvære.

 

Her er et bilde fra da jeg kom hjem en annen kveld og skulle prøve å ta bilde i månelyset. Det var ikke så enkelt, for det var for mørkt til tross for strålende månelys.

 

 

Nå skal dagen brukes til å få opp hjemmets hygge, eldstemann kommer i kveld.

Så noe planlegging og noe rydding må til.

 

 

Ønsker deg en riktig fin torsdag.

Håper du har noe på programmet du gleder deg til.

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Hadde nesten blitt litt komisk om de hadde beskyld deg for “burning” 😀 Men skjønner godt at du ble skeptisk. Ikke morsomt å ha noen som helst bil hengende etter seg så lenge på landeveien. Håper torsdagen din blir fin! ♥ Jeg har ingen planer, og det er også godt 🙂

      1. Ha, ha, ja ikke sant :D. Det hadde vært urkomisk. Men regner med de hadde sjekka ut bileier på den tida de kjørte bak. Slik må de ha funnet ut at en dame i bestemorsalderen (og for de som er rasker i generasjonene, oldemorsaldere,,,ha, ha) etter alle sannsynlighet ikke var av de skyldige.

        1. Nåh, man vet jo aldri… Har man vært litt vil og gal som ung, så kan galskapen komme tilbake senere igjen! Haha, men sannsynligheten for at en godt voksen dame gidder å synes at det å burne er kult, er vel forsvinnende liten. 😉

    2. Sånne opplevelser er jo aldri noe koselig, da..men henger meg på den som Kari skreiv..trur jeg hadde ledd bra om du var blitt beskyldt for burning 😉
      Håper du får en riktig flott torsdag. Min kommer til å gå med til total avslapping & rekonvalesens.

      1. He, he, ikke sant…jeg har tidligere vært “flink” med fart, men burning har jeg aldri prøvd meg på. Superfin dag til deg også. Har vært inne og lest, men ønsker deg en riktig fin dag her også :).

    3. Uvaska vinduer her også..får dra over dem når det blir litt varmere i lufta… Aldri ok å ha politet i “hælene”vanskelig å slappa av da , selv om man ikke har noe å “skjule”hehe.. Ser folk finner hestehov og blåveis om dagen..koselig til det, men jeg har ikke sett noen enda..får ta en tur å leite etter dem snart.. Kos deg med besøket… Klem <3

      1. Vinduene får man ta siden :). Nei, det var ubehagelig med den bilen etter seg. Det er såå fint etter hvert som vårtegna kommer. Du finner nok hestehov snart du også.
        Takk, nå står sønnen og fekter midt på golvet :D. VR-spill på gang. God helg til deg <3.

    4. Skjønner godt at det ble litt ekkelt når de kjørte etter så lenge. Men det skulle vel litt til for at du hadde gjort noe galt.
      Kjøre litt for fort kan skje den beste, men godt de svingte av til slutt. 🙄☺️
      Håper du har en koselig kveld! Klem 🥰❤

      1. Ja, det var ekkelt. Hadde vært noe å komme på besøk med politiet i hælene :D. Vi hadde en fin kveld, nå er det straks rigga for serie her. Klem <3

    5. HUff da— kunne de ikke bare fulgt deg til endes og forklart hvorfor de kjørte etter deg da??
      Ekkel følelse det der…

      Lag deg en fin fredag 🙂 Nå er det helg!

      1. Vurderte å stoppe etter de smale veiene, for å høre om akkurat det. Var litt skjelvende etter denne opplevelsen. Heldigvis helg, håper lørdagen din er fin. <3

    6. BB.burning! Uff, det er ikke hyggelig med politiet etter bilen. Jeg har opplevd det og jeg følte jeg sikkert hadde gjort noe galt, helt uten grunn! Godt du fikk kost deg etterpå. Ha en vakker dag 🙂 Klemsiklem.:)

      1. Ja, en blir liksom redd for at noe galt finner de fram til, noe man ikke vet. Takk, ja nå er vi framme ved lørdagskvelden. Håper helga di er fin. Klem <3

    7. Du skriv så fargerikt og flott, æ digge innledninga og alt! Bortsett fra den litt noiafulle turen da, men bra alt gikk bra og at det va en god kveld. God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg