Babytøy på snorer

 

 

 

En uendelig rekke, vann og minner. Klesklyper og regn.

 

 

 

Jeg har ferie og fryden og det fantastiske med det, ble annerledes.

Annerledes enn tenkt.

 

Eller, vet ikke hva tanken var.

 

For restriksjonene har store overskrifter.

Men om jeg har kunnet reise, så har jeg ikke kunnet likevel. For mange begrensinger i alle hjørner og ledd.

 

Så jeg satte meg ned.

Og der ble jeg sittende.

 

 

Nå er jeg kommet en drøy uke ut i ferien. Etter å ha fulgt innfallsmetoden og forska i meg sjøl, har jeg funnet ut at det er krevende.

Spesielt når energi og tiltak er fryktelig fraværende.

 

Jeg har bosatt meg i en serie, gråter og ler og slipper fri fra tankene.

Tunge tanker om tiden som bare har gått.

Gått og gått.

 

Fordi leieboer har sagt opp og har ting stående rundt omkring, måtte en rydding til.

Som førte til forrige innlegg.

Men som har sysselsatt meg inn i mellom alt ingenting.

 

 

Hadde ikke lyst til at alt babytøyet, som ble dynket av regn, skulle kastes.

Så det ble vask, logistikk og utnyttelse av alle mulige tørkeplasser inni mellom regn og sol.

 

 

Det ble så  tydelig at tid er en fryktelig flytende substans.

Alle disse plaggene, som var i bruk.

 

– Var det ikke i går da?

 

Tid.

 

Jeg har blitt en godt voksen dame med barn som er enda voksnere enn hva jeg var.

 

– Så hvorfor gjemme på alt dette?

 

Plagg som er i nesten 30 år og godt over 20 år.

 

Minner.

 

Plagga har de små barna i seg.

Mine barns barndom.

 

Det er ikke min jobb å kaste de.

Derfor vasker jeg.

Henger opp og legger sammen.

 

 

 

Ferien min.

Innelåst med minner og manko av energi.

 

Mange interessante tanker er tenkt.

Tårer er grått.

Mye finner jeg fram til.

 

Men hittil har ferien vært krevende.

Alt og ingenting.

Noe sol.

Noe regn.

Og midt i alt en passiv dame som prøver.

 

 

8 kommentarer
    1. Det er det som er fint med ferie at vi kan bruke det akkurat som vi vil som du har gjort og jeg har det samme omtrent som deg. Jeg har ikke vasket babytøy da:)
      Men gråt, lo, tenkte, osv var også på sin plass.
      En del av livet🥰

    2. det er fint med gode minner,barnetøy er gode minner og jeg håper noe av det blir verdsatt og brukt en vakker dag av dine egne.
      Det hadde vært hyggelig om energien din hadde tillatt deg å ta turen inn i fjorden her jeg bor,har god gjesteseng eg :=) ellers må du bare nyte dagene ,ferie er å ikke ha noen plan,bare ta dagene som dem kommer,klem

      1. Det er nok derfor jeg har tatt vare på tøyet, men måtte ta denne bergingsjobben. Noe av ulltøyet må repareres. Tror nok at barna mine vil like å føre videre noe av det de sjøl brukte, om de skal ha barn.
        Det har vært så hyggelig og tatt den turen til fjorden din, så det får vi håpe blir mulighet til. I år er det både energi og en hund som nok begynner å slite med livet sitt. Men en gang. Takk, jeg var ikke forberedt på at jeg skulle falle slik sammen. Men håper på at det har sin misjon. Klem <3

    3. Håper du får energi nok til å nyte litt ekstra i ferien! En god jobb du har gjort med barneklærne – viktig å ta vare på! Gode tanker og klem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg