Vind, regn og drikking

 

 

 

Bare en regnfull onsdag. Og så blåser det. Ganske kraftig, faktisk.

 

 

 

Jeg sitter i stolen min å drikker.

Slik jeg bruker.

Uten jeg er en dranker. Jeg drikker nok mer enn før.

Prøver.

Vannet er kokt opp og den halve limen krysta opp i glasset. Og så står et mindre glass med shot, men bruker ikke shot-glass, jeg har et lite melkeglass fult av oppkokt ingefær, sitron og pepper.

Morgendrikken min.

 

Er det bra å drikke dette, tjaaa… Jeg vet nok ikke det, men troa hjelper sikkert.

Spekulerer på om jeg får tatt tur i dette været, og hvor jeg skal gå.

Uansett, først skal jeg drikke.

 

 

I går tok jeg for meg noen tomater, de hadde begynt å bli myke. Det lå også en halv paprika, en snacks paprika, en slapp brokkoli og noen tafatte vårløker i kjøleskapet. Jeg tok alt i en gryte sammen med hvitløk og chili og kokte lenge. Så i dag tror jeg det blir pasta med grønnsaks-saus til middag.

Økte opp de Tibetanske ritene i dag, fra 5 til 7.

 

 

Ute tordner og lyner det også. Det er en skikkelig værdag.

Fikk melding om at han som brøyta veistubben min sist vinter, ikke kan denne vinteren. For dårlig traktor. Så det kan hende jeg bare la meg snø inn og lage meg parkering nedmed veien. Og så klart vil det bli mye trening, men likevel kan det bli på kanten av hva jeg klarer.

De åra jeg har bodd her har det vært vanskelig å få noen til å brøyte. Får oftest nei, når jeg spør. Det er kanskje 100 meters vei.

Først helling rett fram, så en sving med helling og rett fram med fortsatt oppoverbakke.

Har slitt mye i denne veien oppover åra.

Her er fra 2015.

Her fra desember 2021.

Og jeg nok kunnet funnet minst ett innlegg for hvert av de åra jeg har bodd her.

 

 

 

Det har blitt kveld.

Det har vært masse vær, men jeg kom meg ut.

Ut oppi haugen.

Med alt sitt.

Her fant jeg blåbær sent på høsten.

Det er grå høst, eller mest gul/grå.

Ut på fjorden gikk sjøen hvit.

Jeg så om jeg så noe som kunne passe til juletre.

Finner jeg ett, kan jeg merke det, så er det bare å gå for å hente det.

Ja, det er mine trær.

 

 

Etterpå ble det dusj, middag og så tur til mor.

Kaffe, lillesøster og strikking.

 

Jeg har sendt melding både til Nav og arbeidsplassen at jeg tenker å begynne å areide på mandag.

Har vært sykemeldt i åtte uker.

Det er nok.

Håper energien popper opp når jeg er tilbake.

Og så klart håper jeg at jeg fortsatt kan greie turene, maten, ritene og alt det.

 

Da er denne dagen over også.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Tror ikke jeg kunne gått ut noe sted om jeg hadde drukket den mixen til frokost😀… og jeg smiler litt når jeg leser om å la seg selv snø inne. Hadde vært fristende. Synes he

    2. Tror ikke jeg kunne gått ut noe sted om jeg hadde drukket den mixen til frokost😀… og jeg smiler litt når jeg leser om å la seg selv snø inne. Hadde vært fristende. Synes jeg… om jeg hadde et lager med mat , bøker og strikketøy😀

      1. Gått i hi, liksom 🙂
        Og bare kost seg i det hiet, hadde nok vært godt – meldt seg litt ut.
        Jeg praktiserer stort sett periodisk faste, da er det mat etter klokka 12, passer meg veldig fint.

    3. Hvorfor vil de ikke brøyte hos deg lurer jeg på…. er ikke det store problet å ta en ekstra sving med traktoren eller hva de nå bruker…
      Drikk i vei! Det gjør bare godt, tror jeg hihihi
      Lag deg en fin fin torsdag 🙂 klems

      1. De som hadde brøytet hadde en gammel traktor med problemer. Og så tror jeg folk syns de ikke har tid. Men det har heldigvis ordnet seg for i vinter.
        Den drikkinga mi er bra for meg, tror jeg 😀
        Takk, Mette. Søndag allerede. Fin søndag til deg. Klem <3

    4. god morgen .trua hjelper på mye ,det viktigste er att du liker morgendrikken din ,selv liker jeg hverken lime eller ingefær , trasigt når en ikke får brøytehjelp ,100 m er lang vei men da fåår en bare håpe det blir en snøfattig vinter,og jeg har sagt det før ,du burde solgt og fått deg noe mindre oog enklere medan du har helse til å greie en flytting,det hadde iallefall jeg gjort

      1. Heldigvis er brøytinga ordna for denne vinteren. Ja, håper også på en snøfattig vinter, er så mye enklere da. Akkurat nå er nok uansett helsa mi for dårlig til flytting. En eller gang i framtida regner jeg med at jeg kanskje gjør det, men mye som både vil- og må skje før den tid.

    5. Hjelp, 100 meter måking er langt det. Men det må da finnes noen som kan fikse det??? Spør på lokallaget ditt på facebook. Plutselig får du napp. Fine bilder igjen, og lykke til med at du skal starte opp å jobbe igjen. Dette blir bra. Klemsiklem 🙂

      1. Heldigvis fantes det hjelp. Spurte på fb, men hjalp lite. Men traff en nabo på butikken, da ble det etter hvert.
        Takk, kan tro jeg er spent på jobbestart, hvordan det går. Håper det blir bra. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg