4. uke i ny periode

 

 

Så er jeg inne i den fjerde uka. Dette prosjektet skal vare fram til siste uka før jul. Det er en prøveperiode… eller en øveperiode. Etter jul er plana å fortsette.

 

Vi advare deg som ikke er interessert i kosthold, helse og bevegelse om at det er det dette handler om.

 

 

 

 Bakgrunn:
  1. Få bort/minimalisere vondter som har vært økende i senere tid
  2. Øve på å få en timeplan og struktur inn etter sjukemelding
  3. Få opp energien
  4. Bedre form
  5. Booste stemningsleie
  6. Vektnedgang

Metodene jeg vil bruke er en variasjon over 5:2* dietten og 16:8**

*Fem dager spise vanlig og to dager spise mindre enn 500 kalorier

**Spise innen 8 timer og faste i 16 time

 

 

 

 

Hvordan har uka gått, forrige uke, noe forsinka?

 

Mat:

Plana er delvis fulgt. Spiste mer i helga.

 

 

Bevegelse:

De Tibetanske ritene alle dager utenom torsdag og fredag, på onsdag gikk jeg opp i 7 repitasjoner. Daglige skritt ble nådd gjennomsnitlig utenom på torsdag og fredag. Greidde ikke komme over 5000 skritt, hadde en gjennomsnitt på 2419 skritt om dagen.Søndag gikk jeg lengst, 4314 skritt.

 

Energi:

Ble dårligere utover uka, men nedetid torsdag og fredag.

 

Vondter:

Stivheten.

 

Humørskala:

Helt greit humør.

 

Meditasjon:

Fikk ikke startet.

 

Vekt:

Ned 1,2 kilo fra sist fredag. Tilsammen 4 kilo ned.

 

Første innlegg ligger HER

Andre innlegg ligger HER

Tredje innlegg ligger HER

Bildet er tatt av G Lopez fra Pixabay

 

 Limevann og ingefærshot vil være dagens første inntak. I hovedsak vil det først måltidet  ikke være før kl. 12 og siste før kl. 20, men noen dager  vil det  være  normal frokost.  Mer  bær skal inn i kostholdet. Noen dager kjøres vegansk/vegetarisk  kosthold.

Sukker skal bortimot bort.

Jeg vil etter hvert lage meg en liste for basisvarer som jeg vil bygge kostholdet over.

Noe av det viktigste er bevegelse, slik at Tibetanske riter er på programmet  igjen med 7  repetisjoner og at hver dag må over minimum 2000  skritt. To  dager  denne uka skal  over  5000 skritt. I og med det ikke gikk etter planen forrige uke, fortsetter jeg programmet fra da. Etter hvert må  mer inn, både vekter og kondisjon.

Fjerde uke er i gang.

Denne uken skal jeg forsøke å få meditasjon inn.

 

Ukens plan:

 

Mandagen

Mat 16:8: Drikke – kl.12 bærsmoothie – kl. pizzaboller – kl.19 Smake på brioche (brød til jul)

Bevegelse: Tibetanske riter (TR), tur ut

Meditasjon

 

Tirsdag

En normal dag.

Bevegelse: TR, tur ut

 

Onsdag

Mat 16:8: Drikke – kl.12 bær – kl.15pizza – kl. 18.30 te og valnøtter

Bevegelse: TR, tur ut

 

Torsdag

Mat 16:18: Drikke – kl. 12 brød m. egg – grønnsaker og karbonade

Bevegelse: TR, tur ut

Meditasjon

 

Fredag

Mat : Drikke – etter kl. 12 en vanlig dag

Bevegelse: TR, tur ut

Meditasjon

 

Lørdag

Mat: En vanlig dag fri fra plana

Bevegelse: TR, tur ut

 

Søndag

Mat 16:8: Frokost m. brød og egg, lunsj bærsmoothie, middag fisk

Bevegelse: TR, tur ut

 

 

Jeg vil føre opp og komme med en rapport neste mandagsmorgen om hvordan uka har går. Nå er det fire uker framover mot jul, dette er en prøve med å øve. Denne uka begynner jeg på å jobbe etter 8 uker sykemelding

 

 

 

18 kommentarer
    1. Veldig bra! Jeg synes dette høres interessant og bra ut. Det føles sikkert godt å følge en plan som er din egen også, ut fra din kunnskap og egne erfaringer. Lykke til videre! 🥰

    2. Bare å stå på ! Jeg har falt av litt nå… men siger på tilbake. Det å være uten for mye sukker, det er så gull verdt – i allefall for meg ! Du er flink! klems

      1. Veldig bra å ta inn lite sukker, tror det gjelder de fleste. Jeg har bare en uke igjen nå, før jeg pauser fra dette til ut på nyåret.
        Jeg har forresten falt nesten helt ut fra bloggverdenen, men håper å komme meg mer på plass 🙂
        Klem til deg

      1. Middag må man ha, takk for at du heier 🙂
        Det er faktisk nok mat og så er det faktisk godt å kjenne seg sulten inn i mellom.

    3. Så flink du er, og for et spennende prosjekt. Kanskje ikke den letteste tiden på året å starte på det, og det skal bli spennende å følge deg igjennom måneden. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

      1. Takk, føler jeg styrer det greit. Og det beste er at jeg føler en tanke mer energi <3
        Blir strak en pause over jul, men vil fortsette framover mot vår og sommer. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg