Andre dag med sanking av E

 

 

 

For en fantastisk deilig dag. Den burde ha vart enda lengre. Hvordan gikk så den først dagen…

 

 

 

Bildet er tatt av Pete Linforth fra Pixabay

 

 

Jeg er fornøyd, sjøl om det ikke gikk helt slik jeg tenkte.

For Tai Chi fikk jeg ikke gjort.

Men jeg har fått skrevet litt, øka blogginga med ca. 150%.

Nå var det vel ikke akkurat det som var tanken, at jeg nesten skulle spame blogg.no med innlegg. Jeg som knapt har ett innlegg om dagen.

Og akkurat det er kanskje nok for deg som leser også.

Meeeeen, jeg jobber med målsetningene. Alle sammen pluss litt til.

 

 

Likevel er jeg godt fornøyd, som jeg allerede har sakt. For jeg har hatt en helt fantastisk, deilig dag.

Bare susa rundt i sola, lest i en bok som er helt midt i blinken for temaet for ferien min. En bok om å slippe fri fra sin egen tvangstrøye, kan en nesten summere den sammen som.

Innimellom lesinga har jeg sovna, dorma, tenkt, hørt lyder og bare vært til.

Pusta dypt inn, helt inn til det innerste.

Jeg tok også fram chakra-tanken.

Alt slikt jeg har forkasta i flere år har begynt å poppe opp.

 

Så jeg summerer første feriedag som bestått etter intensjonene.

 

I tillegg har jeg vaska et ukjent antall maskinvasker, hengt på snorer ute og tatt inn.

Mange overnattingsgjester har følger.

 

I dag var plana, det vil si, egentlig var plana i går, at jeg skulle opp til Trondheim.

På grunn av nydelig vær utsatte jeg det til i dag.

Mobilen skulle hentes og lånetelefonen leveres inn.

Jeg kjente likevel at det føltes stressende, i hvert fall om jeg skulle overnatte.

Og jentene som ikke er kommet i orden på sine nye boplasser, samtidig med rips på trær, for langt gress og mor som er tom for mat…altså mange gjøremål.

Nå er turen utsatt litt.

Og det føles godt.

 

 

 

Jeg har bestått.

Ikke gjort ting på bakgrunn av forventninger jeg dikter opp.

En god avgjørelse.

 

 

Så da er vi framme med tankene for dagen.

 

  • Jeg planlegger på nytt Tai Chi i dag.
  • En chakra-rens.
  • Minimum fem minutter meditasjon.
  • Jeg ønsker også å lese.

 

En bitte, liten opplysning, slik å-ha-levd-noen-år opplysning. Øynene mine er nokså ubrukelig, brillene like så. Går og venter på innkalling, blir vel til høsten, på grunn av gråe pip-pip’er. Så lesing er en anelse utfordrende.

 

 

Tror jeg ikke skal legge på flere planer for dagen.

Jeg må noen andre ting også. Som går i det vanlige vaset av slikt en .

Alt i alt fornøyd med første feriedag.

 

♥ Med såing av energifrø 

 

Jeg har forresten planta litt på ordentlig også.

En rose og en georgine.

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Oi, så masse positive greier! Herlig! ♥ Og mange gode avgjørelser! Du har absolutt bestått! Jeg har gjort min tai chi i dag, så jeg er også ganske fornøyd! 😀 Resten av dagen vies til hvile og blogging. 🙂

      1. Høres veldig bra ut :). I og med jeg skal tilegne meg dette gjennom YouTube blir læringa observasjon uten rettleiing. Har vurdert å ta et helgakurs i Trondheim, har funnet et senter der. Men videoen jeg har funnet er veldig informativ og det blir tatt veldig grundig, så tror det skal gå an å få lært det slik.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg