Dagens dagboknotat

 

 

 

Ny morgen, det vi si ny dag. Jeg blir pepra med inntrykk.

 

 

 

Prøver å lage meg en rolig start på dagen.

Ute regner det.

Litt kaldere.

Tok inn klær som var vaska i går, de var fuktige til tross for at de sto under tak.

Nyheter og Reiseradioen triller ut av høytaleren.

På nyhetene snakkes om sult, krig og rasfare.

Reiseradioen snakker om sommerferie som ligner på 60-tallet.

 

Inn ramler meldinger både på messager og teams.

Privat og jobb.

Det er 13. juli og jeg har ikke funnet bremsene…

 

 

 

I går, etter jobb, ville jeg så mye.

Ut i skogen, ned til sjøen, plante jordbær, dekke til ripsbær – men da jeg sto mellom trærne for å henge opp en vask, kjente jeg meg så trøtt og sliten.

Det er sikkert tordenværet som kom rullende, tenkte jeg.

Himmelen var svart og jeg var utslått.

Senere oppdaga jeg at, jo da, det prikka i kroppen og temperaturen var igjen for høy.

 

 

Kanskje er det slik, kanskje hadde den irriterende legen rett.

Revmatismen-.

Oppdaga at jeg nesten ikke greidde å holde i en penn i går, det var vondt å skrive.

Nå er begge anklene mine også vonde, det var nok likevel ikke rota jeg ramla igjennom – det var da det starta, eller like etterpå med den ene ankelen.

At anklene er angrepet er nytt.

 

 

Noe skal det være.

Jeg klager ikke.

Om en tenker ut fra et friskt ståsted er det irriterende, men det er så mye som er verre.

Så mye verre.

Jeg ønsker bare ikke å ha dette presset på meg.

 

Nå står jeg foran en helg, ikke først, men neste… da er en ny kraftanstrengelse.

Akkurat nå, når jeg har det slik, burde jeg ikke hatt dette presset på meg. Jeg burde ha pleiet meg, levd i balanse.

Jeg har begynt på igjen, så vidt, med de Tibetanske ritene.

Hadde noen dager med tre repetisjoner, i går gikk jeg opp til fem.

Tenker på om jeg burde fasta, kanskje det har hjulpet på å få bort betennelsene som jeg kjenner på om dagen.

Må kanskje google for å se om jeg finner råd.

Har du erfaring, send meg gjerne noen ord.

 

 

Er til og fra, ser at dagen er godt i gang.

Jeg må avslutte skrivinga mi, finne et bilde… og det er ikke alltid like lett.

 

 

Superduper dag til deg som las akkurat dette nå. 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Å denne dumme revmatismen 😥 Du vil nok merke det med værskifter tenker jeg. Ihvertfall det sønnen min merker, og ved enkelt typer mat. Han spiser lite svinekjøtt, for det slår ut negativt på kroppen. Sikkert annen type mat også. Har ikke så god greie på det, du vet nok det meste selv vil jeg tro.☺️
      God bedringklem fra meg ❤️

      1. Svinekjøtt er ikke anbefalt å spise, er også litt forsiktig med det. Takk, tror og vil tro jeg er bedre nå… men nokså energitom og det er også nokså upassende 🙂
        Ønsker deg en fin tirsdag <3

    2. Deilig når en kan klarer og starte dagen rolig, og bare nyte at minuttene forsvinner forbi 🥰 Det kan godt hende at den sure legen hadde litt rett allikevel. For jeg har det nemlig sånn at det er en sammenheng mellom artrosen og Fibron og den plutselige feberen mm. Nå som ikke temperaturen er mer normal, har jeg det bedre enn da varmen sto på for fult. Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja, jeg måtte bare skjønne at feberen kunne ha sammenheng, du opplever det du også. altså. Skjønner at du tåler ikke varme så godt. Været er nok også en faktor.
        Klem <3

      1. Tusen takk, dedicat. Nå skal ikke jeg klage, det er så mange som har det virkelig ille, mine små utfordringer er absolutt til å leve fint med. Riktig god sommer til deg 🙂

    3. Fint bilde du fant <3 like ikke du har det sånn i kroppen. Håpe du kjenne på balansen og at du får tatt vare på dæ sjøl ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg