En lettere sommer

 

 

For min del er det mye som med fordel kan bli lettere denne sommeren.

 

 

 

Ikke minst kiloa.

De er om dagen tyngende. Nesten som de får en i kne.

 

Men det er ikke det.

 

Sjøl om jeg nok har et lønnlig håp om at på sikt vil fokuset på mat også hjelpe til at livvidden krymper.

 

 

Likevel er det som jeg har skrevet tidligere, energien som må opp.

Helst energi opp og vekt ned.

 

 

Akkurat nå er det likevel noe annet.

Det er håret som gjør sommeren letter.

I går var det frisørbesøk.

Og det var litt av en dunge som lå att på golvet da saksa var lagt bort.

 

Da jeg satte meg i stolen sa jeg “gjør hva du vil, jeg er i dine hender”.

Og slik ble det. Hun fikk bestemme.

 

Håret ble ikke, som du ser, blått.

 

 

Men en grei forandring.

Godt å få gjort denne klippen.

 

 

 

Og så gikk dagens solrunde over himmelen. Jeg fikk gjort slik jeg skulle.

 

Nå står en ny dag på terskelen.

Før helg.

Deilige helg.

 

 

Har du noen fine og forunderlige planer for helga?

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. enklere å spise lett om sommeren med alle dei fristande salatane ,vi spiser mindre av det om vinteren ,du ble fin på håret ,jeg startet dagen med en dusj og klipp av luggen selv ,det var godt å få bort litt ja.
      Vår helg er fullbooket ,det blir selskap hos elsdte datter ,besøke og hilse på siste barnebarn som kom til verden 21 mai og vi skal kjøre kortesje gjennom Strynefjellstunellane for å vise att nå må vi få nye tuneller

      1. Du har en aktiv helg foran deg, skjønner jeg. Ja, nå er vi vel snart ved enden av den nå da. Håper den ble fin. Det skyer over her nå, så da skal jeg inn å lese hos folk. Koselig med barnebarn, du begynner å få en hel flokk. Salater er godt ja, jeg må få plantet slik at en kan være sjølforsynt. Takk, greit med håret så kort :).

    2. Fint bilde av deg og fin klipp 😀 Det er så godt når det er gjort! Nå skal jeg bestille meg frisørtime også snart… tenker det blir starten av juni 🙂 Med meg er det bare tuppene som klippes og litt etterstriping 🙂

      Ja energien opp og kiloa ned…. det er noe der ja…. 🙂 Lag deg en fin dag!

      1. Takk :). Greit med en klipp, men ser ut som du har et herlig hår, så masse krøller. Må håpe på å få kilo og energi på riktig plass :). <3

    3. Artig å se deg og fin hårklipp. Jeg skulle ønske at styrken går opp his meg også…men vi må bare finne små gleder i hverdagen. Kan ikke planlegge mye på grunn av kroppsformen. Håper for sol:)

      1. Viktig med de små gleder <3. Tror du også fikk mye sol i helga, har vært fantastisk fint vær denne helga. Vi satser på at energibarometeret går en vei, opp. <3

    4. Kan være greit med litt magrere mat mot sommeren for di fleste.. 🙂 Men det viktigste er å føle seg komfortabel..og ha så god helse som mulig… Veldig fin med ny “sveis”.. Klem og god helg fra Mjøndalen <3

    5. Så greit med frisørtur, og la de bare boltre seg. Deilig. Du ble fin da 🙂 jeg skal snart til frisør også. Og jeg jobber med Corona-kiloer 😮

    6. Veldig kledelig hårklipp!
      Når energien går opp går ofte kiloene ned, men ikke alltid en HAR energi da…
      Jeg har noen forunderlige, eller kanskje jeg skal si foruroligende planer for helgen ja.
      En stor utfordring for meg , håper jeg kommer fra det med alt i behold…:)

      1. Takk skal du ha :). Det har du rett i, men kunsten er hvordan kilo og energi skal bytte plass-.
        Håper helga går bra, skjønner den har utfordringer. Ønsker deg det du må ha for å komme godt i gjennom den. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg