En vakker dag

 

 

 

 

 

Det skinner og det blinker. Det roper vår. Det roper påske. En skjønnhet av en dag. 

 

 

 

 

 

Forrige blogginnlegg var jeg sår i sjelen, sår fordi jeg hadde lest innlegg jeg valgte å ta personlig.

 

Men når en får servert en så vakker dag og så mange fine tilbakemeldinger, da kommer en seg.

 

Det er onsdag i påskeuka.

Dagen er virkelig vakker.

Egentlig burde en bare vært ute.

 

Hele dagen.

 

 

Tanken var å stå opp vilt tidlig for handling.

Rødvin var noe jeg skulle kjøpe inn, kan ikke spise lammelår uten det.

Derfor måtte jeg kjøre dit polet er.

 

Men så ble jeg fanga av tv’n i går kveld. Det var en dokumentar om Orderud-saken.

Der ble jeg sittende alt for lenge til at dagen i dag kunne bli tidlig. Derfor trilla jeg over fjell og langs vann midt i dagen.

 

 

Og for en herskare av folk jeg møtte.

Parkeringsplassene var stappfulle av glinsande metall.

 

Først på plana sto Europris med mye billig karbohydrat. Fant også noen påskeliljer som skal settes ut, blomster for å ha inne var utsolgt. På nesten alle butikkene jeg var innom.

Nå bruker det å være lite blomster på vinmonopolet, men jeg sto en liten stund og vurderte om jeg skulle kjøpe meg sprit for å lage likør. Gikk til slutt for en ferdiglaga. Rødvinen fikk bli på kartong.

 

Jeg laga meg en ‘rustning’ og fikk handla ferdig. 

 

Spekulerte på et bord og et par stoler, om jeg skulle kjøpe, mor ønska seg slikt på verandaen sin. Fant ut at jeg hadde for mye jeg skulle få gjort på ei tid som var for kort. Settet fikk vente.

Ja mor, hun hadde klart og stengt seg ut fra tv’n. Og ville ha meg til å ringe for å skaffe hjelp.

Mulig jeg drar dit en tur i kveld, hun skulle hatt et par tinger til og så skulle jeg vært framom kirkegården for å plante på fars grav.

Utenom at jeg skulle ha bakt, rydda, vaska, dekorert og skifta på senger, så var det helt uaktuelt å bruke en time på tur/retur for tv’n. Oppfordra henne til å høre med hjemmehjelpen jeg visste kom innom.

 

 

Nå er handlinga unnagjort.

Jeg har handla så en skulle tro jeg fikk betalt for det. I stedet er det jeg som må betale…ha, ha, et forsøk på å være morsom.

 

 

Sønnen er kommet til Henningsvær.

Mellomste datter kommer hit i morgenkveld.

Yngste datter og kjæresten kommer på fredag, det vi si, jeg må hente dem ett eller annet sted. Busstilbudet på fredag var så godt som borte.

 

 

Og liksom toppen på dagen i dag, dagen som er så vakker, skjedde da jeg spiste frokost. Etter en slurk kaffe fikk jeg en fryktelig rar følelse inne i munnen. Litt slik kraterfølelse-.

Da jeg speiler meg ser jeg at det var slik jeg var redd for, en bit av en tann-, av en fortann, var falt ut.

Tannlegen hadde tatt påskeferie fra og med i dag.

 

 

Men dagen er vakker.

Jeg rekker det jeg rekker. Jeg får ordna tenner etter påske. 

Nå tror jeg at jeg skal gå meg en tur ut i sola. Finne kvister for å sette i vaser.

Nå skal vi feire påske.

 

 

 

 

Og så ble hele innlegget satt på pause.

Fikk tatt inn kvister.

Jeg spiste middag.

Jeg ble hjemme hos meg sjøl.

 

 

Og nå er dagen slutt og jeg er ferdig med denne dagen.

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Vi var på handling i går og det var mye folk overalt, men vi fikk nå gjort det vi skulle.
      Du har hatt en rimelig full dag av opplevelser. Ønsker deg en kjempefin kveld!💛🐣

    2. Med hjerte gjennom fingrene…..
      i det du linka til satt det seg fast. Og husmødre… og ja, jeg vet noen vil man skal skrive om annet.
      Men hva er annet. Jeg kommer til å fortsette min blogg som jeg gjør pr dags dato – og jeg håper du fortsetter som DU skriver. Å få ut tankene <3 Skrible og skrable.
      Plattformen er for alle og det er ingen konkurranse dette. FOr meg er det å lufte tanker og dele bilder. Så får hvem som vil klikke på mine innlegg eller la det være 🙂

      Ønsker deg en fin fin påske du 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg