Fall i regn

 

 

 

Her kommer mine bilder fra regnturen på lørdag. Det er fint med fototur uansett vær.

 

 

 

 

 

Yngste hadde tatt fram fotoapparatet sitt.

 

På lørdag tok vi turen opp i haugen, vi to, der hun eksperimenterte med blenderåpninga og som jeg la ut bilder av HER.

 

På grunn av regnet prøvde vi etter beste evne å gjemme apparatet under armene når vi ikke fotograferte.

Ellers var fotoapparatet mest framme.

 

Her er det «Finn Willy»…eller mer riktig, finn fotografen.

Ikke så mye farger i naturen lengre, blir nesten litt grafisk.

 

Her er det et tre som har fått en knekk.

Så disse forsiktige vekstene med noen blad ble bort i mot fargesprakende i sin skjørhet.

Var framom de to aspene, nå var trea helt nakne.

Disse har jeg fotografert mye til forskjellige årstider.

Oppe på haugen fikk vi fin anledning til å fotografere skodda som lå over fjorden.

Skodda gir stemning.

I dag var det min tur til å bli fanga av dråpene som hang fra greine.

Jeg fikk det for meg at jeg ville prøve å fange når dråpen falt.

Så den falt akkurat når jeg ikke knipsa.

Fant meg en ny grein og satte på seriefotografering.

Men ingen dråpe falt.

Gjett om denne greina ble fotografert mange ganger.

 

Men til slutt…

Ser du dråpene i fritt fall?

 

Fant en en liten vasspytt som måtte avbildes.

Så var vi nede igjen.

 

Taket på huset, fjellet og skodda blir siste motivet jeg poster i denne omgang.

Slike fototurer er bare så herlige.

Må få til flere i ferien min, for nå har jeg akkurat det.

Jeg har FERIE.

 

 

Ønsker deg en nydelig mandagskveld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Deilig med sånne fototurer altså – jeg elsker det! En tålmodighetsprøve å få tatt bilde av dråper i fritt fall, men du fiksa det også! Stilige tåkebilder! <3 klem

      1. Det er det <3, veldig godt. Ja, det tok virkelig på tålmodigheten og jeg fikk en mengder bilder som nesten er like :D. Takk, tåke er så fin å bruke i foto. Klem <3

    2. Nydelige bilder.🤩
      Været trenger slett ikke å være fint for å få flotte bilder.🤗
      Jeg vil tro det er veldig deilig å ha ferie nå.🤩
      Nyyyyyt den!🥰

    3. Det må ikke være fint vær for at man skal få gode bilder, noe de du har postet her er et bevis på 🥰 I regn kan må jo også få veldig dramatiske bilder. Ønsker deg en fortsatt fin tirsdagskveld, klems 🤗

    4. Nydelige glimt av naturen du har fanga! Og herlig å få sjå i fra begge perspektiva, både ingruns og ditt. Ha en god dag, og kos dæ med ferieee! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg