Fri flyt

 

 

 

Hvordan skal ferieukene mine brukes, fire uker til disposisjon…eller, noen dager er brukt opp.

 

 

 

 

I fjor hadde jeg et overordna mål for ferien, det målet stranda etter noen få dager.

Så sjøl om jeg kunne brukt det samme målet, noe som i seg sjøl er forskrekkende (standby posisjon), tilsynelatende ingen utvikling…

Energien jeg søkte i fjor er for så vidt fortsatt et mål, men likevel er ‘lyssettinga’ endra seg.

Som et lettelsen sukk kan jeg også konstantere at det likevel har skjedd en utvikling på dette året.

 

Denne sommeren er samfunnet åpna opp, så slik er det mulig å reise.

Den første uka her var det snakka om at gjengen min og jeg, muligens faren, skulle dra på tur, henge i trærne og slikt.

Men både på grunn av slikt som skjer i livet, energinivået og været, ble de tankene droppa.

Vi skal likevel ha et par overnattinger ute, i gapahuk. Det er sønnen som vil at vi skal feire dagen hans slik – ikke på dagen, men litt etter.

Så er det konsert i Trondheim med Manu Chao.

Vurderte en Oslotur, men den må i så fall skje spontant…mest sannsynlig blir jeg hjemme.

 

Ut av det jeg ønsker er faktisk noe så kjedelig som rydding av hus.

Jeg ønsker meg turer, rekke å skrive og lese mer blogger, tegning, skrive, male…slikt.

Men det aller viktigste er å kjenne ro, ikke stresse en millimeter.

 

 

I dag er det møte med hjemmesykepleien som jeg skal være med på og en av dagene her går med på å et besøk på legekontoret med mor.

Og det er heller ikke bare å reise fra mor, sjøl om jeg ikke er hos henne hver dag.

Faktisk er det også en liten jobb å få omverden til å forstå og respektere og hjelpe til at jeg ikke skal brenne ut i det ansvaret jeg føler.

Og ikke minst må jeg finne ut sjøl hvordan, uten å bli “tante Sofie”.

 

 

Slik sett tror jeg at ferien har nok innhold.

Men det overordna målet er å samle overskudd i bøtter og spann.

Tror at høsten kan bli både heftig og full av innhold og omstrukturering.

 

Så fritt og så begrensa er ferieukene mine.

Og – jeg ser fram mot hver dag i glede.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Tror ikke du har problemer med å fylle ferien din, nei, og kanskje er det ganske godt å ha masse tid “til overs” og bestemme litt etter hvert 🙂

    2. Ferien blir forhåpentligvis god, men pass på så det blir fri….fri til både hode og kropp.
      Vet at det ikke er enkelt med ansvaret du har.
      Kanskje vi kan finne plass til å treffes i ferien din ☺️
      Uansett kos deg og nyt fri fra jobb 🥰

      1. Er opptatt av å innhente og unngå alt av stressrelatert ting.
        Den kaffekoppen med deg har jeg veldig lyst til å ta i ferien. Håper vi finner en dag :).
        Mange takk, det skal NYTES disse ukene <3.

    3. Høres ut som fine ferieplaner.🤗Både hvile og ro og litt tid til å oppleve litt nye ting.👍🏻👏🏻😊Kos deg masse videre.🤗

    4. Det at du starte hver dag med ritan gir dæ iallfall rom te å sentre dæ sjøl før dagen slår ordentlig inn, og det tru æ e bra <3 du har my spennende framfor dæ, også e æ enig med dæm oppi her om at du må gi både hode og kropp plass te friheta. Glede mæ te manu chao da!:D

      1. Ritanj tru æ e vekti, ja. Redd for at tia bærre rinnj ut å æ itj ha fått innj nå, men i å me konsert bl.a., bli d bra. Kjenne æ ha ramla sammen no, men kanskje itj annja å vent. Stor klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg