Kommentar på gammel melding

 

 

 

Her om dagen gikk jeg seks år tilbake i tid. Tenk det, så mange år siden jeg posta dette innlegget.

 

 

 

Grunnen at jeg gikk tilbake var at jeg hadde fått en kommentar på et gammelt innlegg, nå. Så jeg gikk inn for å lese innlegget som er HER.

Jeg greier ikke en gang skrive overskrifta jeg brukte den gang. For bare navnet gjør at magen min ‘snur’ seg. Men for å svare måtte jeg lese gjennom hva jeg hadde skrevet.

Må si at jeg greide ikke lese gjennom først, for motviljen min er fortsatt så stor.

Og dette er min historie, ikke verken rådgiving eller anbefaling.

Det er bare det jeg erfarte.

 

For etter jeg starta opp med medisinsk behandling forsvant aldri den psykiske motviljen. Det var med små pakker med papirserviett med desinfiserende i pakken med sprøytene, de måtte jeg slutte med å bruke tidlig. Husker jeg var med far til legevakta for han hadde slått seg og de vaska såret med desinfisering.

Jeg nesten brakk meg, den lukta klarte jeg ikke mer, den ga en slik sterk motvilje.

 

For fire år siden skrev jeg Nesten og litt , da var jeg i gang med en omlegging.

Fikk et større fokus på mat. I dette innlegget var det ketodietten som jeg var i gang med.

Den ble aldri praktisert helt fullt ut.

Det jeg har gått mer og mer bort fra er prosessert mat, i dag er det meste luka ut.

Lettprodukt er det lenge siden jeg har brukt, men var heller aldri en storforbruker.

 

Men tilbake til sprøyten, den unevnelige. Kroppen reagerte negativ med for høy leverprøver, håravfall, munnsår og ene øyet ble mindre og ofte rødt.

Jeg fikk etter hvert en biologisk sprøyte, etter en stund ble det skifta til en annen biologisk i tillegg til den aller første jeg fikk.

Det som var bra var at betennelsene gikk ned, jeg greidde igjen å løpe opp en trapp.

Men sliten, slitenhet har vært et stort problem og er det fortsatt.

Nå er det slik at flere av de diagnosene jeg etter hvert var så «heldig» å få også kan føre til fatigue. Uten at det var noe hjelp i det for meg. Og blodprøvene var alltid litt feil. Motviljen mot den første unevnelige sprøyten gikk ikke over, følte den fryktelig feil.

Så en gang fra da til nå, husker ikke når, men kanskje et par år siden, kanskje mer…når det skjedde er radert bort fra minnet. HER er et innlegg for et par år siden om den prosessen.

Jeg tror jeg slutta med den biologiske sprøyta på vårparten i fjor. I alle fall var legen jeg var hos enig at prøvene tilsa at jeg ikke hadde den forventa effekten av å ta sprøyter.

Jeg har ikke tatt noen medisin slik omtrentlig det siste ett og et halve året. Så om det er flaks, tilfeldigheter eller et kosthold nesten uten prosessert mat som er grunnen kan jeg ikke vite. For det er ingen direkte tydelige opphovninger ved ledd.

Det lugger nok, for kroppen er fortsatt sliten, viser feil verdier og leting etter hvordan jeg skal gjøre, fortsetter.

Vasking av tanker, tenke nye, prøve med å snu det meste på hodet…og fortsatt har jeg mye å prøve på.

Egentlig er det det min blogg handler om, hvordan leite etter å leve bedre og bedre.

Så enkelt et mitt konsept.

Og så vanskelig. 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Dette var litt creepy, for den kommentaren du fikk, som førte deg til det gamle innlegget, og videre til alle disse kjipe opplevelsene, gjorde at jeg klikket inn her, og dermed fikk jeg også påminnelsene, om veldig like opplevelser. Noen veier er lange. Stå deg vel 🥰🐰

    2. Ja, jeg gjorde som Bunny og den teksten hadde jeg aldri lest. Noen ganger er det fint å gå tilbake i bloggen å se hva som skjedde. Det er mye lærdom i sånt. Heier på deg videre. Klemsiklem:)

    3. Jeg gikk og leste tekstene du hadde skrevet, og disse hadde jeg aldri lest. Begynte vel å følge deg sånn ca. rundt 2019/2020 om jeg ikke husker feil.

      Bloggen er en å ha for å se tilbake på hva som skjedde.

      Heier masse på deg!

      Ønsker deg en superfin torsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Ja, så enkelt, men også vanskelig, og ofte vet man ikke hva som “virker”. Jeg har ei venninne som har prøvd ut biomedisin for det samme som du har, og hun har vært gjennom mange justeringer for å finne det som er riktig for sin kropp. Det er kanskje viktig å få ned betennelsesnivået i kroppen? (Balanse mellom omega 3 og omega 6. Omega 3 er betennelsesdempende, mens for mye omega 6 øker betennelser)

      1. Det å prøve å finne ut av sin egen helse kan være en stor prosess, det vet nok du mye om. Å gå med betennelser er ikke så heldig, men det er ikke det å ta ned immunforsvaret sitt heller – så ikke enkelt alltid å vite hvilke valg som er best. Takk for info om Omega.

    5. Æ e glad du blir litt og litt bedre. Og bloggen din e veldig fin. Fylt med refleksjona, erfaringa og funderinga <3

    6. Jeg heier på deg <3
      Jeg liker å komme inn til deg og lese dine tanker, og ofte kjenner jeg meg igjen i ditt rom. Det er godt å skrive seg ut av ting, se tilbake, reflektere og se at veien videre kanskje er i bedring
      Lag deg gode dager og stå deg så vel som mulig <3 klems

      1. Takk, Mette <3
        Det er så sant, orda fører en videre. Som deg føler jeg mang en gang det er «kjent» orda du legger ut.
        Og igjen, tusen takk. Stor klem <3

    7. Så enkelt, og så vanskelig ❤️
      Måtte inn og lese, og du har vært igjennom mye. Håper du finner veien videre, og at livet blir litt enklere, og kroppen bedre.
      God klem 🥰

      1. Ja, det er det vi ønsker oss, kropper som er mer ‘vennligere’. Livet er vel en reise i opp og ned og alt i mellom, må bare være med på det 😀
        God klem tilbake <3

    8. Det er utrolig sterkt gjort av deg når du har fått den diagnosen at du da selv har begynt å snu andre steiner for å finne andre måter å ha det bedre på. Jeg tror i alle fall at kostforandring har gjort mye for deg, og håper legen og er orientert om hva du har gjort, selv om de gjerne benekter noen sammenheng…

      1. Har snakka om dette med kost med leger, men som du sier, en blir ikke bekreftet på at det er riktig. Tror at har en kunna reversert livet sitt har en kunna «reparert», men det er umulig… så da må en gjøre det nest beste, finne ut hva som virker til å virke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg