Ny dag og alt blir

 

 

 

Og hvilken dag … Det er en ny dag full av sol. Jeg har allerede vært ute uten grunn.

 

 

 

For i motsetning til i går, har jeg en fridag i dag.

Nå ble dagen i går slik “oj jeg er ikke sliten”… så gjett om jeg ble. Etter nesten åtte timer intens konsentrasjon kom jeg hjem.

Da klarte jeg ingenting.

 

Men i dag er en ny dag.

Knoppene på syrinen strutter, med en liten brun kant ytterst.

 

 

Kanskje det kommer av  snøen og kuldeperioden vi fikk etter noen gode dager tidligere.

Snøklokkene fikk også en forlengelse i blomstringa på grunn av den perioden.

 

 

Men å ha en slik dag foran seg er fantastisk.

Første maskin med klær er satt på, for det skal klær ut på snorene.

 

Får lyst å løpe bortover jordene og slå hjul.

 

 

Får bare styre meg, for jeg har aldri kunna den kunsten.

Trodde det kom av at jeg var for lang.

Nå er døtrene mine omtrentlig på min lengde og de slår hjul. Så den unnskyldninga var nok ikke brukbar. Er likevel redd for at det er for sent nå. 

 

 

Fikk spørsmål fra de som reiste først tilbake til liva sine etter påskeferien;

Har dere tent opp?

 

Det ble ikke.

Alle kvistene ligger fortsatt i kø fram mot bålpanna.

 

 

Vi skulle grille. Men det ble for liten tid.

Det må likevel bli.

 

 

Dagen ligger klar.

 

 

Og det er mye jeg gjerne vil fylle den med.

Noe rekker jeg og andre ting rekker jeg ikke.

 

Må også være inne for både rydding etter påska og at det skal jeg bakes.

Skal ha mitt lille tegnetreff i kveld, så det må forberedes.

 

Skulle også tatt med mor på en kjøretur, vet hun ønsker det – men tror det blir vanskelig å få til i dag … eller resten av uka, for den del.

Disse dagene som blir så lett oppbrukt før de er i gang.

I morgen er det jobb.

Fredag er også planlagt.

 

Men det blir.

 

 

Etter den lille morgenturen ute måtte jeg ta bilde av de første planta blomstene i krukke for i år.

 

 

Vi står foran det vakreste et år har å tilby.

Sjøl om alle årstider har sitt å tilby.

Bare det at vi har lyset. Lyset med alt sitt, fargene, intensiteten.

 

Nå vil alt gro, spire og blomstre.

Nyt dagen din det beste du kan, den kommer ikke igjen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hihi, jeg har heller aldri mestret å slå hjul, ei heller stupe kråke som vi kalte det. Tanken på det er allikevel der når våren og sommeren kommer 😉 Ha en nydelig onsdag 🥰

    2. Så sant, denne dagen kommer aldri igjen.
      Kan du ikke slå hjul????? Ikke jeg heller. Jeg klarte det ikke da jeg var barn heller. Mine armer er for svake til sånt har jeg tenkt. Jeg klarte aldri å stå på hendene. Men løpe ut på jordene kan vi, og juble. Lurer bare på hva naboen ville synes da??? Kos deg i våren uansett, og nyt fridagen. Klemsiklem:)

      1. He, he, kanskje det var noe den gangen som gjorde man ikke lærte det seg. Noe i maten… eller noe slikt, ikke lengde eller styrke i armer :D. Vi kan løpe ut på jordet, men tror jeg har falt fort. Naboen har sikkert tenkt at det var noe som feila meg, ha, ha. Vi må kose oss. Takk. Fin kveld. Klem <3.

    3. Nydelige dagen.. skjønner godt at du fikk lyst til å slå hjul, hehe.. Jeg har heller aldri kunnet det – alle forsøk har endt med knall og fall 😂
      Og så heldig du er som kan henge klær ute på snor – DET er noe jeg savner, det..det lukter jo sååå nydelig av soltørka tøy 😍

      1. Du kunne det heller ikke nei, syns alle kan det nå. Eller, det har jeg kanskje ikke belegg for å si…
        Veldig glad for at jeg kan henge ut tøy, er så enig, luka i tøyet som har hengt ute er bar nydelig. <3

    4. Det er så rart. Godværsdagene bare fyker avgårde og plutselig er det kveld. Man tror man skal rekke så mye, men det gjør man ikke. Ett steg av gangen og til slutt kommer man i mål likevel. Nyt vårkvelden!🌱😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg