Sommer, bål og minner

 

 

 

I kveld er det jonsok. Lengste dagen er ikke lengste dagen. For den har vært.

 

 

 

 

Men det er søndag og det er jonsok. Vi feira i går, med rømmegrøt. Laga den fra grunnen hjemme først. Med spekemat etterpå. Pakka med oss alt og mer til.

Vi dro til mor.

Først tok vi oss en stopp på en rasteplass.

Mellomste tok noen dansetrinn.

Egentlig hadde vi en ispause, noe jeg ser absolutt fornøyd med.

foto.asbjørg

Søsteren min med datter kom også inn til mor.

Vi satt inne, været var litt småsurt og utrygt for regn.

 

I dag har jeg vært på jobb.

Første åpne dag på museet.

Det kom ikke mange folk. Ene sommervikaren kom innom, så det ble en omvisning for henne.

Ellers var mellomste med, noe som var veldig hyggelig.

Hun reiste tilbake til byen i dag.

 

Jeg fant ut jeg skulle poste innlegg fra tidligere feiringer av  jonsok.

Det var ikke mange, men jeg deler de:

2015

2016

2021

Ett jonsokbål så jeg i kveld, da jeg kjørte mellomste et stykke på vei.

 

Har du brent bål?

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det e sant, det va jo et riktig så flott jonsokbål! God jonsok og god helg har det vært <3 te løkk med uka før ferie!

      1. Koseli å fint å del helga me dæ <3
        Håpe vi finnj ei slik helg snart igjæn.
        Mang takk, i dag fikk æ forresten skriveren t å virk. Hurra!

    2. dere fikk en koslig jonsokk ,vi brente ingen bål ,vi var bare oss to ,men vi grilla middagen vår ute ,vinden var kald så vi satt inni drivhuset og spiste ,kjørte en tur for å se om vi fant et jonsokk bål,vi fant på Grodås men det hadde akkuurat brendt ned og alle hadde dratt hjem ,nei ting er ikke som da vi var barn ,da var det feiring til langt på kveld og det gikk mot natt

      1. Barndommens jonsokbål var veldige fine og store. Det eneste negative var myggen.
        Syns det hørtes ut som dere hadde en fin feiring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg