Tur etter jobb

 

 

 

Det er så lett å snakke ut i løse luften. Om planer. Her om dagen tok jeg en plan ned.

 

 

 

Hadde sett at været var meldt bra en dag i neste uke. Så sendte melding, vil dere være med, spurte jeg.

Denne plana gikk med på å ta med kollegaer opp på tur i den StikkUt løypa jeg skrev om her.

Værmeldinga heldt ord, været var nydelig da vi dro innover fjellet. Litt kald vind da vi var på enden av vatnet.

Jeg hang dessverre etter på hele turen. Ikke artig å se resultatet av alder, vekt og diagnose. Kanskje ikke så mye alder som de to andre grunnene, aller mest den siste.

Til slutt gikk jeg på stahet.

Og dette er en enkel tur!

Ikke helt artig dette. Men turen var fin. Veldig hyggelig selskap.

Vi gikk ned på setervolden etter turen, tok matpausen der. Var innover for et par dager siden. Hadde på rustoppløser, uten det hjalp mens jeg var der.

Her står det litt om da jeg oppdaget at jeg ikke kom meg inn.

 

I går tok en i følget, med noe mer krefter og prøvde. Og låsen gikk rundt.

Så nå er det tilgang til setra igjen. HURRA!

 

Turen tok noen timer, men det er fint å komme seg ut. Så vi sa vi måtte ta en ny tur igjen, snart.

 

Vel hjemme var ikke jeg til noe mer. Og da jeg skulle legge meg var det med nød og neppe.

En av musklene på innsida av låret gikk i krampe.

Jeg hylte, jeg svetta, jeg trodde jeg skulle besvime.

Til slutt kom jeg meg i dusjen, varm dusj – lenge. Og varmeflaske med i senga. Så natta gikk heldigvis bra.

 

Nå er det en ny dag med nydelig vær. Jeg sitter inne og skriver. Så må komme meg litt ut før jeg skal ta med mor til lege en tur, før jobben.

 

I kveld kommer yngste hjem for helga. Og helga, den er lova i sol og varme.

Kan det bli bedre?

 

Har du noen planer for helga og er været meldt bra?

 

 

6 kommentarer
    1. Meldt bra vær, planene er tur og kos i sola her også. Slentre rundt, kanskje få på joggesko og gå LITT mer energisk 😀 Synes du er flink jeg 🙂

    2. Nydelig vær blir det her også – men jeg skal gjøre INGENTING! Det har jeg virkelig fortjent etter 200t overtid på 5 måneder….. såååå – juhuuuuu! Flott tur du tok med kollegaene dine på! Klem <3

    3. godt du kom deg på turen og godt du fikk hjelp til å låse opp låsen,nei kroppen kan krangle den,men vi må ikke la kroppen vinne og sette oss føre,da har vi iallefall tapt mot alderen :=) vi har nok ingen planer for denne helgen ,vi tar det som det kommer,sommersol og varme har vi blitt lovet ut resten av denne måneden :=)

      1. Kroppslig hatt en dårlig periode i hele dette året, men tror det blir bedre. Noe med balanse her, men ut må man :). Herlig med det været som er meldt over det meste av landet. Betyr kos på høyt nivå <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg