5. uke i ny periode

 

 

Nå er jeg i gang med femte uka. Dette prosjektet skal vare fram til siste uka før jul. Det er en prøveperiode… eller en øveperiode. Etter jul er plana å fortsette.

 

Vi advare deg som ikke er interessert i kosthold, helse og bevegelse om at det er det dette handler om.

 

 

 

 Bakgrunn:
  1. Få bort/minimalisere vondter som har vært økende i senere tid
  2. Øve på å få en timeplan og struktur inn etter sjukemelding
  3. Få opp energien
  4. Bedre form
  5. Booste stemningsleie
  6. Vektnedgang

 Metodene jeg vil bruke er en variasjon over 5:2* dietten og 16:8**

 *Fem dager spise vanlig og to dager spise mindre enn 500 kalorier

 **Spise innen 8 timer og faste i 16 time

 

 

 

 

Hvordan har uka gått, forrige uke, noe forsinka?

 

Mat:

Plana er delvis fulgt. Har spist ned matbehov og søtbehov.

 

 

Bevegelse:

De tibetanske ritene ble ikke utført hver dag og bevegelse ute gikk ned den uka. Grunnen er både snøen som kom og at jeg var tilbake til jobb. Ingen av dagene ble målt til optimal skrittlengde, så her må strategien legges om.

 

Energi:

Energien har vært fin hele uka, men ble sliten i helga over kjøring på glatte veier og den kalde natta.

 

Vondter:

Bare vanlig stivhet.

 

Humørskala:

Fint humør.

 

Meditasjon:

Hadde en dag med meditasjon.

 

Vekt:

Ned ca. 100 gram og nedgang fra start 4,1…ha, ha… må ta med hver smitt og smule.

 

Første innlegg ligger HER

Andre innlegg ligger HER

Tredje innlegg ligger HER

Fjerde innlegg ligger HER

Bildet er tatt av G Lopez fra Pixaba 

 

 

Limevann og ingefærshot vil være dagens første inntak. I hovedsak vil det første måltidet ikke være før kl. 12 og siste før kl. 20, men noen dager vil det være normal frokost. Mer bær skal inn i kostholdet. Noen dager kjøres vegansk/vegetarisk kosthold.

Sukker skal bortimot bort.

Jeg vil etter hvert lage meg en liste for basisvarer som kostholdet vil bygges over.

Noe av det viktigste er bevegelse. Tibetanske riter skal gjennomføres daglig og har 7 repitisjoner. Vil gå opp i 9 i løpet av uka. På grunn av arbeid, snø og lysforhold legger jeg bort kravet om daglige skritt ute. Målsetninga er likevel  komme seg ut minst tre ganger i kommende uke. Ellers skal jeg ha en prøveøkt med vekter denne uka og jeg vil komme meg i varmebasseng på trening.

Satser på minst to meditasjonsuker.

Femte uka er i farta.

 

 

Ukens plan:

 

Mandagen

Mat 16:8: Drikke – kl. 13 brød med egg og paprika – kl. 16 kylling med grønnsaker og byggrynsris – kl.19 kjøpbrød + te

Bevegelse: Tibetanske riter 

 

 

Tirsdag

Mat 5:2: to måltider på 250 kcal

Bevegelse: TR, styrketrening i fellesskap

Meditasjon

 

Onsdag

Mat 16:8: Drikke – kl.12 bær – kl.15pizza – kl. 18.30 te og valnøtter

Bevegelse: TR, tur ut

 

Torsdag

Mat 16:18: Drikke – kl. 12 brød m. egg – grønnsaker og karbonade

Bevegelse: TR, varmebasseng

Meditasjon

 

Fredag

Mat 5:2: Drikke – to måltider der hvert er 250kcal

Bevegelse: TR, tur ut

Meditasjon

 

Lørdag

Mat: En vanlig dag fri fra plana

Bevegelse: TR,

 

Søndag

Mat 16:8: Frokost m. brød og egg, lunsj bærsmoothie, middag fisk

Bevegelse: TR, tur ut

 

 

Jeg vil føre opp og komme med en rapport neste mandagsmorgen om hvordan denne uka har går. Nå er dette nest siste uka før jeg legge kontrollen bort til etter jul. Andre uke i gang etter ukene med sykemelding.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Du er flink! Noen dager er slik og andre sånn…. Når man vet hva man vil, og har en plan, er det gode greier 🙂 Lykke til! klems

    2. Min erfaring er at det har mye mer å si hva man spiser en hvor mange kalorier man inntar. Og at det er svært viktig å være optimal på vitaminer og mineraler, omega 3 osv. Det er ikke lett å legge om livstilen, men man må ta et steg av gange, og faller man ut på, ja s begynn igjen. “Fake it till you make it”😁. Masse lykke til 💕😍

      1. Det er sant, nå har jeg heldigvis nærmet meg dette skritt for skritt over tid. Det var bare å stramme litt til. Spesielt dette med å holde seg innen «matvinduet». Og har erfart dette med protein og fett, at det holder metthetsfølelsen veldig godt. Og neste fredag har jeg planlagt å falle ut. Så nå blir kunsten å lage og kjøpe inn mat som blir spist opp i julen. Utpå nyåret er det på’n igjen.
        Skal <3
        Tusen takk <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg