Bare kaffe

 

 

 

Når en sporer av og dagen ikke blir. Ikke blir som tenkt, da må en gjøre noe anna.

 

 

 

 

 

I går skulle jeg ned, ned for arbeid, mandagen gikk da så bra…

Men så ble jeg sittende, kom på alt anna enn å gå ned. For eksempel brukte jeg mye tid på innlegget mitt her.

Slik kan en bli oppgitt av.

 

Tenkte også på noe av det siste mor sa dagen før, etter å sakt det flere ganger;

Da kommer du i morgen

 

Og enda er søster mi der, den midterste som har en ferieleilighet bare noen minutters gange fra mor.

I tillegg snakka jeg også med samme søster om å ta en tur innover fjellet for å sette opp denne koden ved turmålet jeg har ansvar for.

Men så har det regna.

 

 

Egentlig skulle jeg ha bedt dem hit, tenkte jeg.

Slik satt jeg å surra.

Tenkte på at jeg hadde sunndalsgrøt i fryseren, kom også på en pai jeg hadde fryst ned.

Plutselig kasta jeg meg rundt, sendte melding og fikk ja.

Hørte med lillesøster, hun var i Kristiansund men var på tur hjem.

Tok opp av fryseren grøten og satte den i kaldvann, ut med paien, den skulle ha marengslokk.

Og om jeg høres en tanke effektiv ut her må jeg bare si at nei, det var jeg ikke.

 

Hadde satt tida om en time -.

 

Litermålet med melkeblandingen holdt jeg på å sende i golvet med masse søl, oppskrifter deisa meg i hodet, sukkeret jeg skulle ha i marengsen slo jeg opp i vaffelrøra.

Så helt fungerende var jeg nok ikke.

 

 

Jeg dekte på bordet, jeg hadde bestemt meg for at disse skulle innvies.

De var faktisk ikke framme til jul heller.

 

Det så ikke ut på benkene da de første kom, men det var ikke de vi skulle se på.

Bordet var dekka og midterste søster tok med seg restene av en giga sjokoladekake hun hadde baka til 17. mai, ennå var noe igjen.

 

 

Og så satt vi der.

Lillesøster kom også.

Vi snakka og hadde et fint, gammeldags kaffeselskap.

 

 

I utgangspunktet tenkte jeg det var for langt å be dem bare på kaffe, men så kom jeg på at jeg ofte kjører den strekninga uten å tenke på lengden.

Da må folk kunne komme hit på bare kaffe og søtt.

 

 

 

I dag kom jeg meg ned for å jobbe.

Har jobba konsentrert.

Skal ned en liten tur til for å gå igjennom sakene til morgendagens møte.

 

Etter det er det kveld.

Ønsker deg en fin kveld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Det ble et koselig kaffebesøk, og mye godt på bordet. 😀
      Ja, er det ikke rart? Vi tør nesten ikke ne folk som bor langt borte, selv om vi drar den veien ofte selv. 😉☺️ Kaffeserviset ligner veldig på et jeg hadde før 😉 Fint servise ☺️
      God torsdag. Klem 🥰

      1. Er noe rart med dette, vi sjøl farter i vei – men tror ikke at andre vil gjøre det samme. Så artig at du hadde et lignende servise. Det ble et koselig besøk. Kos deg i regnværet :). <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg