Det er ferie

 

 

 

Men så er det ikke helt det, likevel. Føler jeg er i en merkelig tilstand i livet. 

 

 

Føler nesten ingenting over ferietanken.

Jo, kanskje litt.

Men de tre ukene jeg har foran meg er ikke på noen måte slik jeg så for meg. Tenkte meg blant anna til Oslo, for noen uker siden så jeg etter billett. Både fly og tog. Men jeg forsto ikke tog, lengre.

Og så hadde jeg lyst å dra på en øy i et vann.

Begge deler føles alt for ambisiøse nå.

Tror jeg burde hatt de på plass nå, om de skulle blitt. 

Tok tre uker ferie, men har over dobbelt så mange igjen, jeg har både den 6. uka + to overførte uker. Så nok ferie å ta av.  Tenker jeg skal ta en til høsten og reise langt bort.

I tillegg jeg enda.

Fikk telefon nå nettopp, om nøkler og slikt… Burde kanskje vært ordnet på forhånd. Men jeg er imøtekommende. 

Tror jeg må bruke ferien til å få opp kreftene, hadde en slik ferie for et par år siden.

Nå da jeg skulle se etter er det faktisk fire år siden. Mener det er sagt at en alltid skal doble tida på det en tror er riktig tid for en hendelse i fortid.

Som avslutning på prosjektet skrev jeg dette. Og her er en av  dagene underveis.

Tenker at noe er skjedd i positiv retning, men mye er også likt.  

Det var greit å gå tilbake å lese og så lar meg forskrekke over tid.

 

Nå kan jeg ikke bosette meg helt i årets ferie enda. Det er noe markedsføring igjen, gjennomgang med den ene sommervikaren, ut til museet med prislister, bøker og andre ting og tang pluss artikkelskriving. Så må fordele dette effektivt.

 

Så ja, jeg har ferie.

 

Det føles også godt, tross alt. Men jeg ser jeg må være skarp i kantene over det som må gjøres, ikke la det flyte utover som dårlige samvittigheter. Jeg må disponere tiden klokt. Det jeg jobber skal så klart tas tilbake.

 

Rart å tenke på at dette er mer og mindre den siste ferien min, neste år vil det være flytende overgang av ferie og pensjonisttilværelse.

 

Mange tanker en lørdags foremiddag. 

 

Det regner og det er helt greit. Faktisk er meldingen de neste 10 dagene grå og kalde. Det har ikke noe å si.

Noe som er tristere er at selja igjen begynner å bli brun.

Det har skjedd i mange år nå og er noen biller som går til angrep.

Stygt er det i alle fall.

Men det er lørdag, jeg må ut å handle.

Må kanskje handle litt til meg sjøl også.

 

 

 

 

12 kommentarer

    1. God ferie! 🙂 Noen ganger, og i ditt tilfelle kan det være godt å ikke ha så mange planer i ferien. Men godt å reise bort litt, for ellers jobber hodet med alt både hjemme og på jobb. Håper du kan nyte den, og få ladet skikkelig godt opp. God klem <3

      1. Tusen takk, Heidi. Jeg skal gjøre det jeg kan for å få en bra ferie. Og det beste jeg kan gi meg er nok minimalt med planer. Vil kose meg <3
        God klem tilbake <3

    2. Håper du får en god ferie likevel! Ikke alltid man er på topp – selv ikke når det er ferie! Men kanskje kan du klare å slappe av litt – bare surre litt rundt og nyte! Tenker på deg… klem <3

    3. Det er ikke alltid nødvendig med så mange planer for ferien, bare egentlig la den komme å ta ting som de kommer. Av erfaring så kan det bli mange fin opplevelser å ta med seg. Ønsker deg god ferie og mandag, klem 🤗

      1. Det er sant, det er nok der jeg er nå. Foreløpig skjer det ikke så mye, men har ennå ting jeg må gjøre fra meg. Men tror det blir godt etter hvert. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg