6. uke i ny periode

 

 

Nå er jeg framme ved 6. uke. Dette prosjektet skal vare ut denne uka. Det er en prøveperiode… eller en øveperiode. Etter jul er plana å fortsette.

 

Vi advare deg som ikke er interessert i kosthold, helse og bevegelse om at det er det dette handler om.

 

 

 

 Bakgrunn:
  1. Få bort/minimalisere vondter som har vært økende i senere tid
  2. Øve på å få en timeplan og struktur inn etter sjukemelding
  3. Få opp energien
  4. Bedre form
  5. Booste stemningsleie
  6. Vektnedgang

Metodene jeg vil bruke er en variasjon over 5:2* dietten og 16:8**

*Fem dager spise vanlig og to dager spise mindre enn 500 kalorier

**Spise innen 8 timer og faste i 16 time

 

 

 

 

Hvordan har uka gått?

 

Mat:

Maten går greit, men vanskelig å finne fram til maten de dagene jeg skal spise lite.

 

 

Bevegelse:

De tibetanske ritene ble ikke utført hver dag. Men jeg meldte meg på styrketrening på tirsdager, og deltok første gang denne uka. Det kjentes. Torsdag var jeg med på bassengtrening. Dette tar jeg med meg inn i nyåret. Nå blir det pause og ny oppstart utpå det nye året. Skal så klart ikke å stoppe med bevegelse fordi.

 

Energi:

Har ført en økning, liten økning, av energi. Er nesten skummelt å skrive det.

 

Vondter:

Vanlig stivhet, men hadde ett eller annet på lørdag. Ble kropps-syk. 

 

Humørskala:

Humøret er fint, litt irritabel her om dagen.

 

Meditasjon:

Nope.

 

Vekt:

Ned ca. 700 gram og nedgang fra forrige fredag.  4 kilo og 800 gram ned fra start.

 

Første innlegg ligger HER

Andre innlegg ligger HER

Tredje innlegg ligger HER

Fjerde innlegg ligger HER

Femte innlegg ligger HER

 

Bildet er tatt av G Lopez fra Pixaba 
 

 

Limevann og ingefærshot vil være dagens første inntak. I hovedsak vil det første måltidet ikke være før kl. 12 og siste før kl. 20, men noen dager vil det være normal frokost. Mer bær skal inn i kostholdet. Noen dager kjøres vegansk/vegetarisk kosthold.

Sukker skal bortimot bort.

Jeg vil etter hvert lage meg en liste for basisvarer som kostholdet vil bygges over, den lista får jeg bygge opp på nyåret..

Noe av det viktigste er bevegelse. Tibetanske riter skal gjennomføres helst daglig og har 9 repetisjoner.  På grunn av arbeid, snø og lysforhold legger jeg bort kravet om daglige skritt ute. Målsetninga var å  komme meg ut minst tre ganger i sist uke, det ble bare en gang. Nå er det bra alt som blir over det.  Tirsdag blir det styrketrening og torsdag varmebasseng.

Satser på meditasjon denne uka.

 

 

Takk til deg som har fulgt opplegget mitt.

 

 

Ukens plan:

 

Mandagen

Mat 5:2: to måltider på 250 kcal

Bevegelse: Tibetanske riter (TR)

Meditasjon

 

Tirsdag

Mat 16:8: Drikke – kl. 12 bærsmoothie – kl. 16 kylling med grønnsaker og byggrynsris – kl.19.30 Valnøtter og te

Bevegelse: TR, styrketrening i fellesskap

 

Onsdag

Mat: En ordinær dag, fri fra plana

Bevegelse: TR,

 

Torsdag

Mat: En ordinær dag fri fra plana

Bevegelse: TR, varmebasseng

Meditasjon

 

Fredag

Mat 5:2: Drikke – to måltider der hvert er 250kcal

Bevegelse: TR, tur ut

Meditasjon

 

Lørdag

Mat 16:8: Drikke – kl.12 bær – kl.15 middag – kl. 18.30 salat

Bevegelse: TR, tur ut

 

Søndag

Mat 16:8: Frokost m. brød og egg, middag, kveldsmat

Bevegelse: TR, tur ut

 

 

Jeg vil føre opp og komme med en rapport neste mandag om hvordan denne siste uka har går. Dette er siste uka før jeg legge kontrollen bort til etter jul.

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg