Evaluering av seks uker

 

Så er nesten 6. uke ferdig. Dette prosjektet skal vare ut denne uka, men kjenner jeg legger bort kontrollen. Det har vært en prøveperiode… eller en øveperiode. Etter jul er plana å fortsette. Nå er legger jeg kontrollen bort fordi fokuset vil være høytida vi har foran. 

 

Vi advare deg som ikke er interessert i kosthold, helse og bevegelse om at det er det dette handler om.

 

 

 

 Bakgrunn:
  1. Få bort/minimalisere vondter som har vært økende i senere tid
  2. Øve på å få en timeplan og struktur inn etter sjukemelding
  3. Få opp energien
  4. Bedre form
  5. Booste stemningsleie
  6. Vektnedgang

Metodene jeg vil bruke er en variasjon over 5:2* dietten og 16:8**

*Fem dager spise vanlig og to dager spise mindre enn 500 kalorier

**Spise innen 8 timer og faste i 16 time

 

 

 

 

Hvordan har uka gått?

 

Mat:

Det har vært en travel uke, med samlinga gjennom jobb og mye god mat. Heldigvis var porsjonene ikke så store. Kjente frokosten var litt problematisk, da jeg hadde avvent meg frokost. Så det var lett å lage den lett. På en måte har jeg fått en refleks i ryggmargen, den handler om måtehold.

 

 

Bevegelse:

Denne uka ble det ikke plass til de Tibetanske ritene. Styrketreninga på tirsdag ble avlyst. Men fikk med meg bassengtreninga på torsdag. Føler jeg allerede er i bedre form. Slik som at vedlegginga på fredag gikk så lett. Nå får jeg håpe arbeidet fram mot jul fyker unna.

 

Energi:

Vil påstå jeg har en økning i energien. Er enklere å få gjort ting. Sitt ikke så fast.

 

Vondter:

Ha, ha, har ikke hatt tid til å kjenne etter. Men har nok startproblemer i hoftene, starter veldig bikkene. Hadde også en merkelig kroppsreaksjon på fredag, trodde jeg skulle spy. Hadde en veldig kraftig reaksjon av såkalt «vasslett». Det produserte en mengde vann i munnen, men fikk roa det ned.

 

Humørskala:

Greit humør, stort sett.

 

Meditasjon:

Nope.

 

Vekt:

Av en eller annen merkelig grunn har jeg gått ned 1 kilo og 200 gram.  Det betyr at jeg har gått ned 6 kilo i løået av disse seks ukene.

 

Første innlegg ligger HER

Andre innlegg ligger HER

Tredje innlegg ligger HER

Fjerde innlegg ligger HER

Femte innlegg ligger HER

 

Bildet er tatt av G Lopez fra Pixaba 
 

 

Limevann og ingefærshot vil være dagens første inntak. Limevannet består seg av en halv krysta lime i varmt vann i et stort glass. Drikker det når det er temperert. Etterpå drikker jeg et lite glass med et oppkok av ingefær, sitron, pepper og ved siste oppkoking tok jeg også gurkemeie i. I hovedsak har det første måltidet ikke være før kl. 12 og siste før kl. 20. Har hatt noen dager med smoothie av bær som første start. 

Sukker har det vært lite av.

Basisvarene må utsettes til etter jul, vil lagen en liste.

Det ble mindre bevegelse denne uka, for mange oppdrag ellers. Ukene har gått veldig greit. De har ført til det jeg hadde håp om. Mer energi, lettere å gjøre ting og lettere kropp. Nå slipper jeg regien, er en spennende øvelse det også. Vil jeg slippe helt fritt? Vil noe av fokuset sitte i? Ønsket er at jeg koser meg maksimalt i den tiden vi skal inn i, men at jeg har en naturlig moderasjon. Går ikke det, så vil jeg nok gå noen skritt tilbake. Da må jeg bare mobilisere på nytt. Men uansett, en eller annen gang i det nye året skal jeg ta programmet opp igjen. Jeg har slik cirka ett og et halvt år igjen i yrkeslivet og vil fungere. Det betyr også at ønsket om en lettere kropp er sterkt og jeg tror at jeg endelig skal finne tilbake til det. Jeg ser kiloa som er borte har kosta ansiktet, men det får bare våge seg. Og jeg tror akkurat slik vil gå seg til etter en tid. Jeg er fornøyd med min egen innsats etter disse ukene. Jeg kan!

 

 

Takk til deg som har fulgt opplegget mitt.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
      1. Det er veldig greit, disse innleggene har jeg skrevet mest for meg sjøl. Glad for at jeg fikk til det jeg prøvde på. Tusen takk, ja, på nyåret skal jeg gang igjen 🙂

    1. Så spennende om hva du vil føle når du ikke skal følge dette opplegget for en stund??? Det rare er at vi forandrer oss på seks uker, sakte men sikkert. Flink du! For mange år siden skulle jeg forsøke å kutte ut sukker i teen min. Jeg startet en mandag og strevde meg gjennom uken. Så kom helga. Jeg øste på med sukker i teen og skulle kooooose meg. Men det var fryktelig!!!! Jeg spyttet det rett ut i vasken, og lagde te uten sukker! Gjett om jeg lo av meg selv! Siden har jeg aldri hatt sukker i min te! Lykke til videre med ditt! Klemsiklem 🙂

      1. Det blir :), men må nok konsentrere meg. Litt av en prøve dette, bakke søtsaker til jul og tatt bort strengheta. Tror sukker fort kan være tilbake, men når en har vent seg av det er det horribelt søtt. Har også drukket teen uten sukker i mange, mange år. Tusen takk, klem <3

    2. Så veldig bra jobba!! Inspirerende vilje har du, og veldig glad du e motivert 🎉 virke jo som du kose dæ med opplegget ditt, så trur det ska godt gjøres å mist fokuset. Glede mæ te jul og å sjå dæ <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg