Oppfordring om pyntegjenstand

 

 

 

Egentlig har jeg en dyr smak, alt for dyr for min pengebok. Derfor er det enklest å ikke bruke tid på å samle særlig stæsj.

 

 

 

 

Jeg er et barn, en ungdom av 70-tallet, en ung voksen og voksen av 80-tallet.

Så først var det brunt og oransje, før alle tinga kom.

For da skulle det flomme over av lys, blomster og gjenntander…og hva med bilder…

Egentlig skulle jeg nok hatt masse ting.

 

Det er Dixirose som oppfordre til å dele bilder etter ord hun foreslår.

I kveld er siste sjanse og her kommer mitt 10. og siste bidrag.

 

 

Ordet er;

 

PYNTEGJENSTAND

 

 

 

Muligens kan dette se ut som pyntegnestander.

Eller aller helst flasker -.

Disse flaskene fant jeg i en bøtte med glasskår og guffe.

Bøtta sto ute i regnet.

Det ble ryddet ut av huset til mine besteforeldre.

Mormor døde i -69 og morfar i -73.

 

Denne bøtta forbarma jeg meg over, knuste og hele apotekflasker.

Det reiv i nesen i renselsesprosessen.

Men de ble rene.

Og de har vært med meg rundt om i «verden».

 

I utganspunktet var det flere.

Men de har vært med meg i mange år, så at det har vært frafall er bare å forvente.

Et minne om en annen tid og besteforeldre som betydde mye. Og jeg var så heldig at jeg fikk ha barndommen min i deres rike.

En trygg barndom med mange fine minner.

 

 

 

I og med at dette er siste innlegget, linker jeg til alle innlegga jeg har delt i denne foto-oppfordringa fra Dixirose:

Venner
 
Vann
 
Avkjøling
 
Hobby
 
Kosedyr
 
Fugler
 
Frisyre
 
Sommer
 
Lek
 
Pyntegjenstand er også avlevert med et takk for oppgavene 🙂

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg